Of Numericals and Principles
Kasih Ibu
Wednesday, September 3, 2014 • 10:39 PM • 0 comments

Dulu, mase skola..Ummi sering compare aku dgn spupu2..Like, spupu aku yg ni bijak la, spupu aku yg tu rajin la..Pastu makcik ngan pakcik aku pom suka puji ank2 dyaorang..Beza dgn ummi aku..Seriuos, ummi aku xpernah puji anak2 dia dpan org..Ummi slalu ckap kat org yg ank dia ni banyak mkan vitamin M a.k.a malas (tapi mmg btol pom..haha dulu k..skrg da rajin sikkitt..haha) Pastu bile kwan2 dy kat skola duk crite sal ank2..Especially sal ank2 dyorg yg sebaya ngan aku da ade calon suami..Then my ummi ckap la kat kwan2 dia yg ank dia xde calon lg sbb xde org nak..(pdhal ank dia hot setuf ape, saadah said..not me..haha) But ekceli i don't take it as a serious issue pom tapi yelaa sometimes it make me feel down and ase xconfident je na berdepan dgn org..tp aku buat2 confident je..hahaha

Tu alkisah cerita dahulu kala la..di zaman aku xboleh berfikir secara rasional lagi..haha mse tu ak tertanya2 kot..knapa ummi buat aku mcm tu? Xsayang aku ke? Tapi bila aku kian membesar, aku mula sedar..cume xbrape fham je lagi..Dan semalam ummi clear kn everything depan aku sndiri..aku menangis kot..huhu eh, tak! Bukan nangis..menitikkan air mata je..touching uolz..hahaha

Ni yang ummi bgtahu ak smlam..
1) ummi xprnah puji ank2 dia dpn org sbb ummi xnak ank dia jd manggoks a.k.a bangga diri riak takbur dan semua la..bile aku fikir2 blik betul gak..dan cra ummi tu mmbntuk aku scra xlangsung..ekceli laa..like aku jadi lebih suka bcakap dgn org2 yg lebih susah dari aku..aku lebih cnderung na bckap dgn makcik2..huhu sbb ummi kata biar xcntik dari segi rupa paras asalkan cntik dalaman kita which is budi bhase perilaku kite..
2) aku ckap la kat ummi, org laen kalo ank prempuan sorang msti manje habis la..ni ummi hntran pom na mnx rm1k jer..nmpak sgt xsyang ank..haha ak xmksud pape pom ekceli..cume saje je na tahu knape..ummi pom bgtaw la..dia xnk susahkan pihak lelaki..kite senangkan org, inshaAllah Allah akn snangkan kite nnty..plus suami aku akn jd mnantu dia jgak nnti..dia nak suami ak selesa ngan kluarga kami dan sayang ummi aku mcm mak dy sdiri..dan ummi aku harap kluarga sbelah suami ak pom lyan aku mcm aku ni ank diaorg jgak..lpastu ummi ckap andaila andaila kn aku mlas na blik umah mertua aku..ummi la akan jd org pertama yg akan menyerang aku dgn 'kelepek pedas' beliau yg berbakul-bakul tu..hahaha
3) ummi ckap ank2 mmg xkn tahu perasaan mak2 slagi dia xjd mak..smalam ummi bgthu aku yg ummi slalu berdoa dan buat solat hajat utk anak2 dia..salah satu doa ummi yg dia xpernah miss ialah spya aku dpat jodoh dgn org baek2 dan org kelantan..haha ummi ckap dia xnak mntak ape2 pom dri suami aku nnti..cume ummi na mntak dia sayang aku jaga aku mcmmne ummi abah adik2 ak syg dan jga aku..aku touching berlapis2 kot mase tu..huhu mse ni la air mata aku bercurah-curah turun meniti pipiku yang maken membullat ni..haha

Akhir skali..sepkito 4ore jangey pecoh..hahaha dopla..aku cume na pesan jgan sesekali derhaka ko mok kito des..janji tuh! Dy wat gapo2 tuu semua tuk kito..kito ja xsedar..sobks33 ummi, kak dah sayang ummi sgt2..huhu ni xnak pi shah alam ni..na duk rumah lagi..homesick da eh..hokk alof la..T.T

Labels:




Welcome to our blog . Please navigate around happily. And follow us if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so we can visit you back ;3

Diary About Link Stuff



Shoutbox


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Saadah, Midah, Kak Yah, Tihah